Ether: historical importance in science and approach the textbook of secondary education

Autores

  • J. C. B. Soares Universidade Federal de Mato grosso
  • E. P. Soares Universidade Federal de Mato Grosso
  • J. A. Pereira Universidade Federal de Mato Grosso

DOI:

https://doi.org/10.36560/912016211

Palavras-chave:

ether, textbook, science education, history, modern, antique

Resumo

This article aimed to conduct a brief rereading as the importance of the ether, from its earliest conception to the present within a historical context to the current scientific knowledge development, focusing on authors who have written on this topic. We believe that for a better learning science a historical approach is necessary to the subject studied, based on this thinking, we aim to reinterpret a textbook used in high school in physics classes, in order to see how the ether is approached in the same.

Referências

MATSAS, GEORGE E. A.; VANZELLA, DANIEL A. T. O Vácuo Quântico Cheio de Surpresas - Instituto de Física Teórica. Scientific American Brasil, p. 37, 2003. Disponível em: . Acesso em 23 de mai. De 2015.

MARTINS, ROBERTO de A. O éter ou o nada - GHTC. 2006. Disponível em:. Acesso em 23 de mai. De 2015.

______________. Em busca do nada: considerações sobre os argumentos a favor e contra o vácuo. 1993. Disponível em: , 1993.

______________. A “nova teoria sobre luz e core†de Isaac Newton: uma tradução comentada. Revista Brasileira de ensino de física 18 (4): 313-27, 1996;

______________. A dinâmica relativística antes de Einstein; Revista Brasileira de Ensino de Física; V. 27, n. 1, p. 11 – 26, 2005;

NEVES, M. C. D. Astronomia de régua e compasso de Kepler a Ptolomeu: Tese (Doutorado). Universidade de Campinas UNICAMP, Campinas, 1986;

GUIA DE LIVROS DIDÃTICOS: PNLD 2015: física: ensino médio. – Brasília: Ministério da Educação, Secretaria de Educação Básica, 2014. 108p.: il.

BONJORNO. CLINTON. EDUARDO PRADO. CASEMIRO Física: Eletromagnetismo, Física Moderna: 3º ANO -2. ED. – São Paulo: FTD, 2013.

Downloads

Publicado

2015-06-22

Como Citar

Soares, J. C. B., Soares, E. P., & Pereira, J. A. (2015). Ether: historical importance in science and approach the textbook of secondary education. Scientific Electronic Archives, 9(1), 9–13. https://doi.org/10.36560/912016211

Edição

Seção

Educação/Ensino

Artigos mais lidos pelo mesmo(s) autor(es)