Attitudes of Biology Teachers on Teaching Evolution of Biological
DOI:
https://doi.org/10.36560/612014129Palavras-chave:
Teachers of biology, biological evolution, cultural formationResumo
This research aimed to determine the attitudes of teachers and high school biology in public schools in Cuiabá about the theory of biological evolution, characterizing its proximity to biological evolution and its opposite perspective to the presence of this theory in science curriculum. Data collection was conducted through a questionnaire-type Likert scale of 4 points, descriptive analyzes were made, represented by absolute data, with the aid of Excel 2010. The results show that the theory of biological evolution is highly accepted by the teachers, even considering religious people or people of faith. Furthermore, they indicate that they do not feel prepared to teach and know how few strategies to encourage dialogue between these beliefs and concepts of biological evolution bases.
Referências
MALHOTRA, N. 2006. Pesquisa de Marketing: Uma orientação aplicada. Tradução Laura Bocco. 4. Ed. Porto Alegre: Bookman.
SEPÚLVEDA. C. EL- HANI C. N. 2004. Quando visões de mundo se encontram: Religião e ciência na trajetória de formação de alunos Protestantes de uma licenciatura em ciências biológicas. Investigações em Ensino de Ciências – V9(2), pp. 137-175,
TIDON R. VIEIRA E. VALENÇA C. R. 2009. O ensino da evolução biológica: um desafio para o século XXI Revista eletrônica de jornalismo cientifico.
Oliveira, Graciela da Silva ; BIZZO, N. M. V. 2011. Aceitação da evolução biológica: Atitudes de estudantes do ensino médio de duas regiões brasileiras. Revista Brasileira de Pesquisa em Educação em Ciências, v. 11, p. 57-79.
WOODS C. S. SCHARMANN L. C. 2001. Perceptions of high school students the theory of evolution Eletronic journal of science education, ISSN 1087-3430 vol.6 n.2.
Downloads
Publicado
Como Citar
Edição
Seção
Licença
A revista se reserva o direito de fazer alterações nas regras originais, na ortografia e na ordem gramatical, a fim de manter o idioma de culto padrão, respeitando, no entanto, o estilo dos autores. Os artigos publicados são de propriedade da revista Scientific Electronic Archives, tornando-se sua reimpressão total ou parcial, sujeitos à autorização expressa da direção da revista. A fonte original da publicação deve ser mantida. Os originais não serão devolvidos aos autores. As opiniões expressas pelos autores dos artigos são de sua exclusiva responsabilidade.
The journal reserves the right to make changes to the original rules, spelling and grammatical order, in order to keep the language of worship default, respecting, however, the style of the authors. Articles published are the property of Scientific Electronic Archives magazine, becoming its total or partial reprint, subject to the express authorization of the direction of the journal. The original source of publication should be retained. The originals will not be returned to the authors. Opinions expressed by authors of articles are solely your responsibility.
This journal uses the License Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional.