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Educação e Ensino
Publicado: 2020-03-31

Intervention in Sete Lagoas about the Cerrado biome

Universidade Federal de São João del Rei
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T. S. Lopes

Docente do Departamento de Ciências Básicas do campus  Sete Lagoas da UFSJ. Ãrea de atuação análise ambienta, fitoquímica e síntese de heterociclos.
Universidade Federal de São João Del Rei
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J. S. Dias

Discente do curso de Engenharia de Alimentos da Universidade Federal de São João Del Rei
Universidade Federal de São João Del Rei
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V. R. B. Santos

Discente do curso Interdisciplinar em Biossistemas da Universidade Federal de São João Del Rei
Universidade Federal de São João Del Rei
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C. P. O. F. Melo

Tecnica de nível superior da Universidade Federal de São João Del Rei
Universidade Federal de São João Del Rei
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A. G. Souza

Docente da Universidade Federal de São João Del Rei
Universidade Federal de São João Del Rei
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E. M. Garcia

Docente da Universidade Federal de São João Del Rei
Universidade Federal de São João Del Rei
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H. A. Taroco

Docente da Universidade Federal de São João Del Rei
Universidade Federal de São João Del Rei
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J. O. F. Melo

Docente da Universidade Federal de São João Del Rei
Cerrado Fruit Species Environmental education Extension

Resumo

The Cerrado biome, predominant in the region of Sete Lagoas is marked by fruit species of the local flora, such as: Araticum, Cagaita, Jatobá, Mangaba, Pequi, among others that are not always known by the community. Environmental education is an important tool for awareness and preservation of the local biome. The extension program aims to bring the community knowledge of the biome and the typical fruit species of the region that are not known and recognized. Inducing a new look and expanding knowledge among students in order to highlight the biome and its characteristics in a playful and didactic way. The program was successful in interventions and achieved satisfactory results in relation to students' perception of classroom work, extolling the biome in which they live, generating new multipliers. The work done in an interdisciplinary way achieved an increase in the percentage of correct answers compared to the numbers obtained before the interventions.

Referências

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Como Citar

Lopes, T. S., Dias, J. S., Santos, V. R. B., Melo, C. P. O. F., Souza, A. G., Garcia, E. M., … Melo, J. O. F. (2020). Intervention in Sete Lagoas about the Cerrado biome. Scientific Electronic Archives, 13(4), 71–75. https://doi.org/10.36560/13420201041