Attitudes of Biology Teachers on Teaching Evolution of Biological

Autores

  • Q. R. Almeida
  • M. Alexandre
  • G. S. Oliveira

DOI:

https://doi.org/10.36560/612014129

Palavras-chave:

Teachers of biology, biological evolution, cultural formation

Resumo

This research aimed to determine the attitudes of teachers and high school biology in public schools in Cuiabá about the theory of biological evolution, characterizing its proximity to biological evolution and its opposite perspective to the presence of this theory in science curriculum. Data collection was conducted through a questionnaire-type Likert scale of 4 points, descriptive analyzes were made, represented by absolute data, with the aid of Excel 2010. The results show that the theory of biological evolution is highly accepted by the teachers, even considering religious people or people of faith. Furthermore, they indicate that they do not feel prepared to teach and know how few strategies to encourage dialogue between these beliefs and concepts of biological evolution bases.

Referências

MALHOTRA, N. 2006. Pesquisa de Marketing: Uma orientação aplicada. Tradução Laura Bocco. 4. Ed. Porto Alegre: Bookman.

SEPÚLVEDA. C. EL- HANI C. N. 2004. Quando visões de mundo se encontram: Religião e ciência na trajetória de formação de alunos Protestantes de uma licenciatura em ciências biológicas. Investigações em Ensino de Ciências – V9(2), pp. 137-175,

TIDON R. VIEIRA E. VALENÇA C. R. 2009. O ensino da evolução biológica: um desafio para o século XXI Revista eletrônica de jornalismo cientifico.

Oliveira, Graciela da Silva ; BIZZO, N. M. V. 2011. Aceitação da evolução biológica: Atitudes de estudantes do ensino médio de duas regiões brasileiras. Revista Brasileira de Pesquisa em Educação em Ciências, v. 11, p. 57-79.

WOODS C. S. SCHARMANN L. C. 2001. Perceptions of high school students the theory of evolution Eletronic journal of science education, ISSN 1087-3430 vol.6 n.2.

Downloads

Publicado

2014-06-04

Como Citar

Almeida, Q. R., Alexandre, M., & Oliveira, G. S. (2014). Attitudes of Biology Teachers on Teaching Evolution of Biological. Scientific Electronic Archives, 6(1), 63–66. https://doi.org/10.36560/612014129

Edição

Seção

Educação/Ensino