Monitoring as a tool for teaching-learning

Autores

  • W. G. Vale Universidade Federal de Mato Grosso/ICAA
  • G. F. Tavares UFMT
  • P. A. C. Branco UNIC

DOI:

https://doi.org/10.36560/932016230

Palavras-chave:

learning, school performance, educational resource

Resumo

At the Institute of Agricultural and Environmental Sciences is offered to the students the discipline Mechanical of Agricultural and Environmental Engineering, which are monitoring the availability of classes offered by a student or volunteer. The monitor is 20 hours per week available to guide students about certain questions and lists resolution. Of the students who failed, 10% did not attend monitoring. The monitoring took another opportunity to improve school performance for attending classes students. The approval of the discipline of the students who attended Mechanical

monitoring classes was superior to absent in classes taught by the monitor. Thus we can conclude that monitoring is an important tool in teaching and learning for the student of

Agricultural and Environmental Engineering allowed in a positive way to build a competitive professional for the work field.

Referências

CAMPOS, H. Estatística experimental não paramétrica. Piracicaba: Esalq, 1983.

HAAG, G.S.; KOLLING, V.; SILVA, E.; MELO,S.C.B.; PINHEIRO, M. Contribuições da monitoria no processo ensino-aprendizagem em enfermagem. Revista Brasileira de Enfermagem, Brasília 2008 mar-abr; 61(2): 215-20.

LINS, D. Ser Monitor. Disponível em: <http://www.mauriciodenassau.edu.br/artigo.> Acesso: 12/03/2012.

MESQUITA, M.G.B.F.; MORAES, O.; CORRENTE, J.E. Caracterização estatística de variáveis físicas do solo. Acta Scientiarum. Agronomy, v. 25, n. 1, p. 35-44, 2003.

SCHNEIDER, M.S.P.S. Monitoria: instrumento para trabalhar com a diversidade de conhecimento em sala de aula. Revista Eletrônica Espaço Acadêmico, v. Mensal, p. 65, 2006.

WARRICK, A.W.; NIELSEN, D.R. Spatial variability of soil physical properties in the field. In: HILLEL, D. (Ed.). Applications of soil physics. New York: Academic Press, 1980.

Downloads

Publicado

2016-07-15

Como Citar

Vale, W. G., Tavares, G. F., & Branco, P. A. C. (2016). Monitoring as a tool for teaching-learning. Scientific Electronic Archives, 9(3), 74–79. https://doi.org/10.36560/932016230

Edição

Seção

Educação/Ensino

Artigos mais lidos pelo mesmo(s) autor(es)

1 2 > >> 

Artigos Semelhantes

Você também pode iniciar uma pesquisa avançada por similaridade para este artigo.