School inclusion of autistic student in a public school of São Paulo State
DOI:
https://doi.org/10.36560/1032017349Palavras-chave:
Autism, Difficulties, Strategies, TeacherResumo
This study aimed to analyze the mode how the inclusion of students with Global Development Disorders has been in a State School of the Public Education Network. The motivation of this research was the constant complaint of teachers to work with the students of Special Education, specifically the student with autism spectrum Disorder. After analysis it was concluded that among the study participants teachers there is a great desire to acquire specific training and availability of technology to better conduct their educational activitiesReferências
KLIM, A. Autismo e transtornos invasivos do desenvolvimento. Revista Brasileira de Psiquiatria. v. 28 (Supl l): s1-1 2006.
LIRA, S. M. Escolarização de alunos autistas: histórias de sala de aula. 2004. 151 f. Dissertação (Mestrado em Educação) – Faculdade de Educação, Universidade do Estado do Rio de Janeiro, Rio de Janeiro, 2004. DisponÃvel em: http://www.bdtd.uerj.br/tde_busca/processaPesquisa.php?listaDetalhes[]=18&proces sar=Processar. Acesso em 26 out 2015.
MARTELETO, M. R. F. et al; Problemas de Comportamento em Crianças com Transtorno Autista. Revista Brasileira de Psiquiatria. v. 27 n. 1, p. 5-12. 2011.
NASCIMENTO, C. F. et al. Educação inclusiva no brasil e as dificuldades enfrentadas em escolas públicas. DisponÃvel em:< http://www.redentor.inf.br/arquivos/pos/publicacoes/04122012Cristina%20de%20Fatima%20do%20Nascimento%20-%20TCC.pdf> Acesso em: 18 out 2015
PRAÇA, E. T. P. O; Uma reflexão acerca da inclusão de aluno autista no ensino regular. Dissertação (Mestrado em Educação) – Universidade Federal de Juiz de Fora - JUIZ DE FORA, MG – 2011 DisponÃvel em: <http://www.ufjf.br/mestradoedumat/files/2011/05/Disserta%C3%A7%C3%A3o-E-lida.pdf> Acesso em: 29 out 2015
WALTER, C.; ALMEIDA, M.A. AVALIAÇÃO DE UM PROGRAMA DE COMUNICAÇÃO ALTERNATIVA E AMPLIADA PARA MÃES DE ADOLESCENTES COM AUTISMO Rev. Bras. Ed. Esp., MarÃlia, v.16, n.3, p.429-446, Set.-Dez., 2010.
Downloads
Publicado
Como Citar
Edição
Seção
Licença
A revista se reserva o direito de fazer alterações nas regras originais, na ortografia e na ordem gramatical, a fim de manter o idioma de culto padrão, respeitando, no entanto, o estilo dos autores. Os artigos publicados são de propriedade da revista Scientific Electronic Archives, tornando-se sua reimpressão total ou parcial, sujeitos à autorização expressa da direção da revista. A fonte original da publicação deve ser mantida. Os originais não serão devolvidos aos autores. As opiniões expressas pelos autores dos artigos são de sua exclusiva responsabilidade.
The journal reserves the right to make changes to the original rules, spelling and grammatical order, in order to keep the language of worship default, respecting, however, the style of the authors. Articles published are the property of Scientific Electronic Archives magazine, becoming its total or partial reprint, subject to the express authorization of the direction of the journal. The original source of publication should be retained. The originals will not be returned to the authors. Opinions expressed by authors of articles are solely your responsibility.
This journal uses the License Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional.