Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
Education and Teaching
Published: 2015-06-22

Ether: historical importance in science and approach the textbook of secondary education

Universidade Federal de Mato grosso
Universidade Federal de Mato Grosso
Universidade Federal de Mato Grosso
ether textbook science education history modern antique

Abstract

This article aimed to conduct a brief rereading as the importance of the ether, from its earliest conception to the present within a historical context to the current scientific knowledge development, focusing on authors who have written on this topic. We believe that for a better learning science a historical approach is necessary to the subject studied, based on this thinking, we aim to reinterpret a textbook used in high school in physics classes, in order to see how the ether is approached in the same.

References

  1. MATSAS, GEORGE E. A.; VANZELLA, DANIEL A. T. O Vácuo Quântico Cheio de Surpresas - Instituto de Física Teórica. Scientific American Brasil, p. 37, 2003. Disponível em: . Acesso em 23 de mai. De 2015.
  2. MARTINS, ROBERTO de A. O éter ou o nada - GHTC. 2006. Disponível em:. Acesso em 23 de mai. De 2015.
  3. ______________. Em busca do nada: considerações sobre os argumentos a favor e contra o vácuo. 1993. Disponível em: , 1993.
  4. ______________. A “nova teoria sobre luz e core†de Isaac Newton: uma tradução comentada. Revista Brasileira de ensino de física 18 (4): 313-27, 1996;
  5. ______________. A dinâmica relativística antes de Einstein; Revista Brasileira de Ensino de Física; V. 27, n. 1, p. 11 – 26, 2005;
  6. NEVES, M. C. D. Astronomia de régua e compasso de Kepler a Ptolomeu: Tese (Doutorado). Universidade de Campinas UNICAMP, Campinas, 1986;
  7. GUIA DE LIVROS DIDÃTICOS: PNLD 2015: física: ensino médio. – Brasília: Ministério da Educação, Secretaria de Educação Básica, 2014. 108p.: il.
  8. BONJORNO. CLINTON. EDUARDO PRADO. CASEMIRO Física: Eletromagnetismo, Física Moderna: 3º ANO -2. ED. – São Paulo: FTD, 2013.

How to Cite

Soares, J. C. B., Soares, E. P., & Pereira, J. A. (2015). Ether: historical importance in science and approach the textbook of secondary education. Scientific Electronic Archives, 9(1), 9–13. https://doi.org/10.36560/912016211