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Educação e Ensino
Publicado: 2017-10-02

Korfball at school: a proposal for pedagogical practices in a graduation course of physical education

Universidade Federal de Viçosa, MG
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J. A. Paixão

Pós-doutorado pela Universidade Federal de Viçosa (2012). Doutorado em Educação (em andamento). Doutorado em Ciência do Desporto pela Universidade de Trás-os-Montes e Alto Douro (2010). Mestrado em Educação pela Universidade do Oeste Paulista (2005). Especialização em Educação pela Universidade Federal de Viçosa (2005). Especialização em Orientação Educacional pelas Faculdades Integradas de Jacarepaguá (2002). Especialização em Pedagogia do Esporte pelas Faculdades Integradas AVM de Brasília (2014). Graduação em Pedagogia (Licenciatura) pela Universidade Federal de Viçosa (2002). Graduação em Educação Física (Licenciatura e Bacharelado) pela Universidade Federal de Viçosa (1997). Atualmente é professor da Universidade Federal de Viçosa, MG. Professor do Programa de Pós Graduação em Educação da Universidade Federal de Ouro Preto na linha de pesquisa "Instituição escolar, formação e profissão docente". Coordena o Subprojeto Educação Física do Programa Institucional de Bolsas de Iniciação a Docência, PIBID-UFV. Coordena o Laboratório de Estudos Pedagógicos em Educação Física (LEPEF) no Curso de Licenciatura em Educação Física no Departamento de Educação Física na Universidade Federal de Viçosa, MG.
Pedagogical practice Physical Education school korfball

Resumo

This article aims to report a proposal of educational practices experienced by students of the graduation course of Physical Education, linked to the Programa Institucional de Bolsa de Iniciação à Docência of the Federal University of Viçosa, in a public school in Viçosa, MG. In addition to the joint theory and practice, the collective planning adopted by the working group, led numerous possibilities in the development of educational and pedagogical aspects of content korfball at school. Above all, it is an experience that provided an opportunity to expand the academic comprehensive outlook of the teaching activity through analysis, discussion, action and reflection grounded in the field of Didactic and Methodology of Teaching Physical Education

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Como Citar

Paixão, J. A. (2017). Korfball at school: a proposal for pedagogical practices in a graduation course of physical education. Scientific Electronic Archives, 10(5), 96–103. https://doi.org/10.36560/1052017363