Resumo
This study aimed to analyze the mode how the inclusion of students with Global Development Disorders has been in a State School of the Public Education Network. The motivation of this research was the constant complaint of teachers to work with the students of Special Education, specifically the student with autism spectrum Disorder. After analysis it was concluded that among the study participants teachers there is a great desire to acquire specific training and availability of technology to better conduct their educational activities
Referências
- KLIM, A. Autismo e transtornos invasivos do desenvolvimento. Revista Brasileira de Psiquiatria. v. 28 (Supl l): s1-1 2006.
- LIRA, S. M. Escolarização de alunos autistas: histórias de sala de aula. 2004. 151 f. Dissertação (Mestrado em Educação) – Faculdade de Educação, Universidade do Estado do Rio de Janeiro, Rio de Janeiro, 2004. DisponÃvel em: http://www.bdtd.uerj.br/tde_busca/processaPesquisa.php?listaDetalhes[]=18&proces sar=Processar. Acesso em 26 out 2015.
- MARTELETO, M. R. F. et al; Problemas de Comportamento em Crianças com Transtorno Autista. Revista Brasileira de Psiquiatria. v. 27 n. 1, p. 5-12. 2011.
- NASCIMENTO, C. F. et al. Educação inclusiva no brasil e as dificuldades enfrentadas em escolas públicas. DisponÃvel em:< http://www.redentor.inf.br/arquivos/pos/publicacoes/04122012Cristina%20de%20Fatima%20do%20Nascimento%20-%20TCC.pdf> Acesso em: 18 out 2015
- PRAÇA, E. T. P. O; Uma reflexão acerca da inclusão de aluno autista no ensino regular. Dissertação (Mestrado em Educação) – Universidade Federal de Juiz de Fora - JUIZ DE FORA, MG – 2011 DisponÃvel em: <http://www.ufjf.br/mestradoedumat/files/2011/05/Disserta%C3%A7%C3%A3o-E-lida.pdf> Acesso em: 29 out 2015
- WALTER, C.; ALMEIDA, M.A. AVALIAÇÃO DE UM PROGRAMA DE COMUNICAÇÃO ALTERNATIVA E AMPLIADA PARA MÃES DE ADOLESCENTES COM AUTISMO Rev. Bras. Ed. Esp., MarÃlia, v.16, n.3, p.429-446, Set.-Dez., 2010.