Analysis of public education at the level of basic education between Brazil and Germany
DOI:
https://doi.org/10.36560/1062017382Keywords:
Basic education, Germany, BrazilAbstract
In studies conducted in Brazil found that the weak vocational education system translates into a large number of unskilled and low productivity workers. This study aims to offer the community an analysis of public education in basic education level between Brazil and Germany. It should be considered for that job territorial difference between the two countries, as well as cultural. To note that the German system is normative and has stiffness in compliance with the rules within the system, and this limits the student 's decision to decide their future academic , practically decided when the student is still a child. While in Brazil there is more freedom of choice to decide the future, but what is lacking is the quality of education.
References
SAVIANI, Dermeval, O plano de desenvolvimento da educação: análise do projeto do mec. Educ. Soc., Campinas, vol. 28, n. 100 - Especial, p. 1231-1255, out. 2007 DisponÃvel em http://www.cedes.unicamp.br Acessado em 19/07/2016
TEIXEIRA, AnÃsio, Programa internacional de avaliação de estudantes. INEP – Instituto Nacional de Estudos e Pesquisas. DisponÃvel em http://portal.inep.gov.br/pisa-programa-internacional-de-avaliacao-de-alunos. Acessado em 20/07/2016.
BRASIL. Secretaria de Educação Média e Tecnologia. Lei de Diretrizes e Bases da Educação Nacional - BrasÃlia. MEC/SEMTEC. 1996.
BURMEISTER, Fernanda. O sistema educacional na Alemanha. DisponÃvel em: http://www.conteudoescola.com.br/colunistas-conteudo-escola/54/170-o-sistema-educacional-na-alemanha. Acessado em 15/06/2016.
SILVA, Jeiel Maira Lucena da; ARAÚJO, Joana D’arc Socorro Alexandrino de. Sistemática de Avaliação. Publicado em 2013. DisponÃvel em: file:///C:/Users/Usuario/Downloads/2-Diretrizes_Tecnico-Normativas_para_Sistematizacao_da_Avaliacao.pdf. Acessado em 22/07/2016.
NIEDERSACHSEN. Publicado em 2016. Acessado em 18/06/2016. DisponÃvel em: http://nibis.de/nibis.php.
LIMBOURG, Peter. O sistema de Ensino. Publicação DW caderno vida cultural em novembro de 2008. DisponÃvel em: http://www.dw.com/pt/o-sistema-de-ensino/a-1015639-0. Acessado em 18/06/2016.
MEC. Relatório Educação Para Todos No Brasil 2000-2015 Versão Preliminar, DisponÃvel em http://portal.mec.gov.br/index.php?option=com_docman&view=download&alias=15774-ept-relatorio-06062014&Itemid=30192. Acessado em 18/06/2016.
FRITZEN, Guilherme Backes. Relevância da educação na economia: uma comparação entre Brasil e Alemanha. 2009. 63 f. Trabalho de conclusão de curso (Bacharel)-Universidade Federal do Rio Grande do Sul. 2009.
FLEURY, Maria Tereza Lemes MATTOS Maria Isabel Leme de. Sistemas educacionais comparados. Secretaria da educação, São Paulo, p. 69-89, dezembro. 1990.
SANTOS, Carlos Fernando da Silva. A experiência de um pedagogo brasileiro na cidade de Munique – Alemanha: novas possibilidades metodológicas. Entre ver, Florianópolis, n. 3, p. 11-24, jul/dez.2013.
MATHIAS, Elaine Cristina Bio; PAULA, Sandra Nazareth de. A educação infantil no Brasil: Avanços, desafios e polÃticas públicas. Revista interfaces: ensino, pesquisa e extensão, Brasil, n.1, p.13-16, 2009.
Brasil. Lei 11.114/2005, de 16 de maio de 2005. Altera o artigo 32 da LDB sobre a matrÃcula no ensino fundamental a partir do seis anos de idade. Governo Federal, BrasÃlia, 17 de abril. 2005.
LOPES, A.C. Os Parâmetros Curriculares Nacionais para o ensino médio e a submissão ao mundo produtivo: o caso da contextualização. Educação e Sociedade, vol. 23, n. 80, p. 386-400, 2002.
DCNEM, 2012, op. Cit., artigo 14
Documentos Orientador ProEmi, 2013, p. 11, DisponÃvel em: http://portal.mec.gov.br/Ãndex. php?option,,=com_docman&task=doc_dowload&gid=13249&Itemid. Acessado em 22/07/2016
SOERENSEN, Bruno; AVELAR GOMES, Cássia Regina de; DESJARDINS, Bernadete; MARULLI, Kathia Brienza Badini. Cem anos pela estrada do progresso: um século de Prêmio Nobel. Adamantina: Omnia, 2004.
GOMES, Candido Alberto da Costa. Tendências da educação e formação profissional do hemisfério norte. Brasilia: SENAI/DN, Série Estudos Educacionais, n.4, p 222, 2008.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The journal reserves the right to make changes to the original rules, spelling and grammatical order, in order to keep the language of worship default, respecting, however, the style of the authors. The finals will be sent to authors. Articles published are the property of Scientific Electronic Archives magazine, becoming its total or partial reprint, subject to the express authorization of the direction of the journal. The original source of publication should be retained. The originals will not be returned to the authors. Opinions expressed by authors of articles are solely your responsibility.
This journal uses the License Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional.