Resumo
This article aimed to conduct a brief rereading as the importance of the ether, from its earliest conception to the present within a historical context to the current scientific knowledge development, focusing on authors who have written on this topic. We believe that for a better learning science a historical approach is necessary to the subject studied, based on this thinking, we aim to reinterpret a textbook used in high school in physics classes, in order to see how the ether is approached in the same.
Referências
- MATSAS, GEORGE E. A.; VANZELLA, DANIEL A. T. O Vácuo Quântico Cheio de Surpresas - Instituto de FÃsica Teórica. Scientific American Brasil, p. 37, 2003. DisponÃvel em: . Acesso em 23 de mai. De 2015.
- MARTINS, ROBERTO de A. O éter ou o nada - GHTC. 2006. DisponÃvel em:. Acesso em 23 de mai. De 2015.
- ______________. Em busca do nada: considerações sobre os argumentos a favor e contra o vácuo. 1993. DisponÃvel em: , 1993.
- ______________. A “nova teoria sobre luz e core†de Isaac Newton: uma tradução comentada. Revista Brasileira de ensino de fÃsica 18 (4): 313-27, 1996;
- ______________. A dinâmica relativÃstica antes de Einstein; Revista Brasileira de Ensino de FÃsica; V. 27, n. 1, p. 11 – 26, 2005;
- NEVES, M. C. D. Astronomia de régua e compasso de Kepler a Ptolomeu: Tese (Doutorado). Universidade de Campinas UNICAMP, Campinas, 1986;
- GUIA DE LIVROS DIDÃTICOS: PNLD 2015: fÃsica: ensino médio. – BrasÃlia: Ministério da Educação, Secretaria de Educação Básica, 2014. 108p.: il.
- BONJORNO. CLINTON. EDUARDO PRADO. CASEMIRO FÃsica: Eletromagnetismo, FÃsica Moderna: 3º ANO -2. ED. – São Paulo: FTD, 2013.